Neudělala krok bez berlí ...a teď chodí !!!

27.11.2008 17:44

 „Bylo by lepší zemřít,“ myslela si ještě před rokem pětatřicetiletá Dáša Hurychová z Prahy. Dokázala se pohybovat jen pomocí berlí a trpěla nesnesitelnými bolestmi kyčlí, na které zabíraly pouze opiáty. Podstoupila desítky vyšetření, lékaři jí ale pomoci nedokázali, podle nich byla zdravá… „Pak přišel den, kdy opiáty přestaly zabírat. Byla jsem vyčerpaná, zničená a říkala si: tohle už musí někdy skončit. Nakonec vás napadne udělat krok a všechno ukončit, je to hrozné,“ popisuje Dáša. Dnes chodí bez berlí a mluví o zázraku. Do života jí vrátila FYZIOTERAPIE! 

„Začalo to tím, že mě bolely kyčle. Říkala jsem si: dobře, už jsem starší paní a dávala jsem tělu hodně zabrat sportem, prostě mě nohy můžou bolet,“ začíná vyprávět svůj příběh Dáša.

V té době absolvovala první vyšetření na ortopedii. Diagnóza zněla: vrozená vada kyčlí, pomoci může jen operace. Do té se jí nechtělo, domluvila se proto s lékařem, že dokud bude bolest snesitelná, ještě ji odloží. „Existovala jsem, ale spotřeba ibalginů se nakonec vyšplhala na 1600 za rok, což byly strašlivé dávky. Nedalo se nic dělat, nastoupila jsem do nemocnice,“ popisuje Dáša.

Nejprve dostávala v infuzích léky na bolest a postupně ji lékaři znovu vyšetřovali, byla na magnetické rezonanci, počítačovém tomografu. „Závěrečné resumé bylo takové, že žádná vrozená vada to není, že šlo o špatně popsaný rentgenový snímek a není tam ani žádná vada, která by byla operabilní, kyčle jsou v pořádku, jsem zdravá. Poslali mě do ordinace léčby bolesti, kde jsem skončila na opiátech,“ vypráví. Sama vyzkoušela akupunkturu, thajské masáže, bylinné čaje, léčitele, hypnotizéry, olejové masáže, potravinové doplňky z lékárny, Wobenzym, vitaminy. Zhubla sedm kilo, nic nepomohlo.

„Nakonec jsem se musela přestěhovat. Do bytu ve třetím patře jsem nevylezla. Odstěhovala jsem se na chatu, abych nemusela chodit žádné schody, to už jsem neudělala krok bez berlí,“ říká Dáša.

Zpátky do normálního života jí pomohl paradoxně soused, fyzioterapeut. „Sledoval mě a jednou se ptal: Jak to vypadá? Popisovala jsem mu to a on na to: Jsem ti říkal, ať přijdeš,“ popisuje Dáša s tím, že mu ani trochu nevěřila. „Bylo mi to už jedno, neslibovala jsem si od toho vůbec nic. Žádnou víru jsem neměla, tak jsem tam šla,“ vypráví.

Fyzioterapeut Jan Šlechta ale Dáše opravdu pomohl. Čtyřikrát týdně chodila na masáže. „Po prvním vyšetření mi řekl: Budeš mě nenávidět a budeš mi nadávat, ale půjde to. Bolelo to hrozně, ale jinak... Svaly se postupně uvolňovaly,“ říká Dáša. Po měsíci mohla odložit berle. „Poté, co mi vysvětlil všechno o svalech, jsem si uvědomila, že mám na bocích, zádech a na kříži boule ztuhlých svalů. Nikdo neví proč. Trvalo to tři měsíce a postupně to povolilo,“ popisuje svoji výhru Dáša.

Proč nedokázali pomoct lékaři? Hledali problém v kostech, ztuhlé svaly neléčili…

" z deníku AHA, dne 22. 11. 2008 "

https://www.ahaonline.cz/cz/z-domova/31983/jak-na-bolava-zada-a-klouby?-kouzlo-fyzioterapie:-