Roční zkušenost

06.03.2013 07:09

 

Opět se přesně po roce vracím ke chvále masáží p. Šlechty. Už je to přesně rok, co mi vyhřezla bederní ploténka 9 mm a díky masážím p. Šlechty jsem naprosto v pořádku. Musím sice ještě tyto masáže alespoň 1 x měsíčně provádět, ale už sama poznám, kdy jsou třeba a že jsou opravdu úžasné. Už 9 měsíců také 2x týdně cvičím zdravotní pilátes, který probíhá převážně v leže nebo sedě a opravdu si člověk nemůže ublížit a přitom posiluje celý korzet včetně břišních svalů a tím ulevuje svalům, které zatěžuje nadměrně.
Zjistila jsem, že například běhání na běžkách klasickým stylem je pro mě super, ale třeba lyžování volnou technikou nebo bruslení na kolečkových lyžích mi spíše přitěžuje. To samé je třeba, jak jsem zjistila na podzim, zumba nebo cvičení na balónech. Určitě nedoporučuji. Proto už si vybírám jen vhodné sporty a vše dělám s rozumem tak, abych se nepřetěžovala.
Jsem teď opravdu úplně bez bolestí a nedám na tuto metodu rozvazování svalů dopustit. Škoda, že málokdo si dá říct a pořád zkouší spousta jiných způsobů, které ale nepomůžou.
Manželovi vyhřezla ta samá ploténka 3 měsíce po mě a masáže mu také moc pomáhají. Dokonce má výhřez 11 mm a měl okamžitě do měsíce nastoupit na operaci. Jeho stav se ale hodně zlepšil. Ze začátku skoro necítil nohu a nemohl na ni moc došlápnout a nyní už jen trochu brní konec chodidla. Dělá úplně vše, jen třeba na sjezdovky se zatím necítí. Stále masírujeme a vždy to moc pomůže. Není zatím úplně bez bolesti jako já, ale je pravda, že pilates cvičit nechodí a dělá dost těžkou práci a myslím, že se moc nešetří. Je to na něm, aby pochopil, co může dělat a co není vhodné. Ale je opravdu šťastný, že nemusel na operaci a vždycky si rád řekne o masáže, které mu pomůžou.
Určitě všem doporučuji metodu rozvazování svalů a jděte do toho. Stojí to za to! Po měsíci jsem měla po bolestech.
Zdravím všechny a moc děkuji panu Šlechtovi.
Daniela Hable