Operace nic nevyřešila

04.02.2011 07:26

 

 

V lednu 2009 jsem měla velké bolesti zad, které vystřelovaly do pravé nohy. Ošetřující lékařka mi naordinovala analgetika, bolesti neustupovaly a po 14 dnech jsem nebyla schopna chodit. Byla jsem přijata k hospitalizaci a na CT bylo zjištěno,že mám vyhřezlou meziobratlovou ploténky L5/S1 – 12 mm. Byla zahájena infuzní léčba a na základě konzultace na neurochirurgii byla doporučena operace. Operaci jsem absolvovala v březnu 2009, vše proběhlo bez komplikací. Denně jsem poctivě cvičila doporučené cviky a jezdila na rotopedu. V květnu 2010 jsem dostala opět bolesti, které vystřelovaly do pravého kyčelního kloubu a klinický obraz se zhoršoval, při návštěvě neurologa mi byly ordinovány analgetika, rehabilitace. Klinický obraz se však stále zhoršoval, nebyla jsem schopná chodit,sedět a i ležení mi dělalo obtíže. V srpnu mi byla provedena magnetická rezonance páteře a bylo zjištěno, že mám recidivu výhřezu L5/Sl. Opět jsem absolvovala infuzní terapii a také obstřik ploténky kortikoidy pod CT. Po obstřiku došlo k úlevě. V říjnu jsem se dozvěděla o fyzioterapeutovi panu Janu Šlechtovi z Prahy-Černošic, který léčí vyhřezlé ploténky metodou „rozvazování svalů“. Nelenila jsem a vyhledala jsem si kontakt na internetu a s panem Šlechtou jsem se spojila. Byl velice ochotný a objednal mne i s manželem, vše nám vysvětlil a manželovi ukázal, jak má provádět masáže, protože jsem z Moravy a nebyla bych schopna k němu do ordinace dojíždět. Masáže jsou bolestivé, ale v porovnání s bolestmi, které jsem měla, snesitelné. Nyní po 3 měsících masáží, jsem téměř bez bolestí, chodím a mám opět radost ze života, a to mi pan Šlechta slibuje,že bude ještě lépe. Mimo to ještě musím podotknout, že kdykoliv se na pana Šlechtu obrátím s dotazem ohledně léčby i potíží, vždy mi ochotně poradí.
Alena H.